Közös projekt a befogadó iskolákért

dora2015. május 14.

Újabb közös projektben dolgozik együtt 2015. májusban a nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Vécsey Károly Tagintézménye, és a nyíregyházi Down Egyesület.

A "Mindenkinek becsengettek" program keretében ezúttal 5 héten keresztül vesznek részt a Vécsey Károly, a Kodály Zoltán és a Móra Ferenc Általános iskola kisdiákjai. Közös foglalkozásokon, szereznek közös tapasztalatokat, élményeket, alkotnak együtt sajátos nevelési igényű társaikkal. Május hónapban heti rendszerességgel találkoznak a gyerekek a Csodavár Játszóházban illetve a többségi iskolában, és egymást megismerve hoznak létre egy közös produkciót, melyet mind az öt résztvevő osztály diákjai június elején újra a Csodavárban mutathatnak be.

A projekt során a cél olyan köznevelési intézmények bevonása, és további segítése az inklúzív iskolává válás útján, akik a mindennapokban is bizonyították, hogy nyitottságuk, szakmai felkészültségük, emberi hozzáállásuk alapján alkalmasak a befogadásra. Hiszen az igazán jó iskola számára nincsenek különbségek, gyermekek vannak, akiknek a pedagógus segít, hogy önálló, sikeres, boldog emberként találják meg a helyüket az életben.

A Csodavár Korai Fejlesztő Centrum és Játszóház két éve van szoros szakmai együttműködésben a Móricz Zsigmond Általános Iskola Vécsey Károly Tagintézményével. A szakmai kapcsolat a pedagógusok és gyógypedagógusok kölcsönös tapasztalatcseréjén, inklúziós fejlesztéseken kívül az alsó tagozatos kisdiákok számára a mindennapokban megtapasztalt élményeket is jelenti, hiszen három osztály rendszeresen részt vesz a Csodavár által kínált két órás programon, melynek része egy közösség, személyiség és tanulási képességeket fejlesztő foglalkozás, majd ezt követően a gyerekek a Magyarországon egyedülálló élménykertben játszhatnak, fejlődhetnek. Az iskola tanítói a Csodavár munkatársai által szervezett Szakmaközi Teadélutánok rendszeres résztvevői, ahol egymást segítve, mindenki saját tudását és tapasztalatát felhasználva igyekeznek a mindennapok problémáira megoldást keresni, szakmailag fejlődni.

A képes beszámolóért kattints IDE!

A projekt az NTP-FTP-14-0014 számú pályázat keretein belül valósul meg.