Okos építők

A következő játékok közös jellemzője, hogy a Smart Games jó minőségű, fából készült, sokféle nehézségi fokozatban és egyedül is játszható logikai építőjátékai, amelyek különböző díjakat nyertek az elmúlt években. Fejlesztik a finommozgást, a téri tájékozódást, a koncentrációt, a logikus gondolkodást és a kitartást - ami azt jelenti, hogy ezekre a készségekre van szükség ahhoz, hogy a játék sikerélményt okozzon, a jól felépített nehézségi fokozatok azonban lehetővé teszik, hogy a gyerek ott kapcsolódjon be a folyamatba, ahol tud.

Az alábbi három játék egyre nehezedik, de a játékon belül is nagyon nagy a mozgástér, így jócskán átfednek, akár mindhárom is érdekes lehet ugyanabban az életkorban. A logikája mindegyiknek ugyanaz: egy 48 feladatot és négy nehézségi fokozatot tartalmazó mintakönyvből választunk egy építményt és megpróbáljuk megépíteni, majd ellenőrizzük a megoldást.

 

A legkisebbeknek való a "Day and Night": a gyártó tipikus fejlődésű gyerekeknek már 18 hónapos kortól ajánlja. Akkortól lehet vele játszani, amikor a gyerek elkezdi a Montessori tornyokat felrakni és kb. 5-6 éves korig marad érdekes. Az alapjáték az, hogy három rúdra kell felfűzni a változatos alakú elemeket. Először szabadon, aztán el lehet kezdeni a feladványokat. Az első 24-nél csak annyi a feladat, hogy pontosan lemásolják a képen látható elrendezést, a feladatok másik felénél pedig már az árnykép alapján kell építeni. Az árnyképes feladatoknak a megoldásán látjuk a "nappali" elrendezést.



 

 

 

 

3-8 éveseknek ajánlják a "Castle Logix" nevű játékot, amely négy lyukas építőkockát és három különböző hosszúságú tornyot tartalmaz. Ebből is lehet érdekes építményeket készíteni, de az igazi játék ismét a mintavárak megépítése. A kezdők várai csak három elemet tartalmaznak, a legnehezebb feladatok itt is az árnyképek logikájára épülők, ahol nem látjuk sem az elemek határait, sem a mintázatát.



 

 

 

 

Ebben a sorban a legbonyolultabb, de már 4 éves kortól játszható a "Camelot Jr." Ennek a feladványai csak a kiinduló helyzetet mutatják: néhány elem, a királylány és a lovag helyét. A feladványon látható többi elem felhasználásával a lovag és a királylány közötti utat járhatóvá kell tenni (a figurák nem tudnak felugrani a meredek kockafalon, csak vízszintesen és lépcsőkön haladhatnak).

 

 

Akinek nagyon megtetszik a játékok logikája, választhat még pl. a 3 éves kortól ajánlott "Smart Car" és az 5 éves kortól ajánlott "Bill and Betty Bricks" játékokból.