Diszlexiásnak mondott gyermekek és a megelőzés

A Meixner-féle diszlexia prevenció egy komplex módszer az olvasást és írást elősegítő készségek fejlesztésére,

Vékony Katalin2019. január 14.
Kategória: 

A statisztikák szerint ma a gyermekek 7-10%-át érinti a diszlexia, ami lássuk be, elég magas arány. A szót sokan ismerik, azonban kevesen tudják azt, hogy ez gyakorlatilag nem olvasási zavar, hanem inkább olvasás tanulási zavar. Hiszen a diszlexiás gyermek nem tud olyan módon megtanulni olvasni, mint társai, hanem más olvasási technikára van szüksége - amire tudjuk, hogy a standard iskolákban nincs lehetőség. Arról nem is beszélve, milyen kirekesztettséget él át az a gyermek, aki nem olyan, mint társai, hanem más a viszonya a betűkkel, számokkal.

A diszlexia sokféleképpen nyilvánulhat meg; a szavak értelmezési nehézségeiben, számolási zavarban, vagy akár tájékozódási területen. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a diszlexiás gyermekek ugyan rendelkeznek olyan fokú intelligenciával, mely által az őket zavaró akadályokat leküzdik, azonban társaikhoz képest sokkal nagyobb gondot jelent majd nekik az iskolai beilleszkedés.

Ma hazánkban szerencsére a képzett óvodapedagógusok egyre több esetben veszik észre az olvasási/írási képességbeli zavarokra utaló jeleket az egyes óvodai foglalkozások alkalmával, mégis sokszor iskolás korig nem derül ki a szülők számára, hogy gyermekük diszlexiás. Csak akkor szembesülnek vele, amikor- teljesen jogosan - elvárnák gyermeküktől, hogy első osztályban lefektessék az olvasás és betűvetés alapjait. Lényeges, hogy figyeljünk a pedagógusokra, figyeljünk gyermekünkre és a legkisebb betűkkel, számokkal kapcsolatos eltérő viselkedés, észlelés esetén vegyük fontolóra, hogy gyermekünket érdemes hozzásegíteni ahhoz, hogy társaival együtt tudjon tanulni, haladni az iskolai oktatás kezdetétől.

Mi a Csodavárban erre is kínálunk megoldást, hiszen az általunk alkalmazott Meixner-féle diszlexia prevenció, azaz megelőző foglalkozás egy komplex módszer az olvasást és írást elősegítő készségek fejlesztésére, óvodás és iskolás korú gyermekeknél. A tevékenységek során játékos feladatokon keresztül alakulnak a készségek, képességek. A gyerekek apróbb sikereket érnek el a foglalkozás által, így erősödik az önbizalmuk is, örömmel  játszanak.

A foglalkozások segítségével javul a gyermekek térbeli tájékozódási képessége, mozgáskoordinációja, emellett fejlődik a finommotorikájuk, kézügyességük egyre jobb lesz. Szókincsük bővül, memóriájuk javul. Figyelmük egyre hosszabb ideig köthető le. Az észlelésük finomodik, így az apróbb különbségeket is pontosabban észreveszik.

Keresd bizalommal a Csodavár szakembereit:

Nyíregyházán a +36706304868-as telefonszámon vagy e-mailben csodavarnyh [kukac] rejtettkincsek.hu. Címünk: 4400 Nyíregyháza, Szent István utca 21.

Budapesten a +36203531021-es telefonszámon vagy e-mailben csodavarbp [kukac] rejtettkincsek.hu. Címünk: 1158 Budapest, Árvavár utca 1.